::به وبلاگ <-دبستانی های شهربیرم-> خوش آمديد :: دبستانی ها:شهر بیرم
















لینک دوستان
 – پیشینه سازمانی / اداری دستگاه مربوطه را در 10 سطر تشریح نمائید.

 

اولین پیشنهاد برای راه اندازی دانشگاه در مشهد ، در سال 1313همزمان با تأسیس دانشگاه تهران ثبت گردیده است .

مدتها برای نیل به این مقصود تلاش شد تا اینکه به دلیل نیاز فراوان استان خراسان به وجود پزشک و با پیگیری و جدیت مسوولین وقت و مردم دانش پرور این سرزمین در سال 1318 از سوی دفتر نخست وزیر موافقت با این امر طی نامه ای به شماره 17450 به وزارت معارف اعلام شد .

در ابتدا ، بنا به عللی به جای دانشکده پزشکی، آموزشگاه عالی بهداری در مشهد افتتاح گردید و ساختمان فعلی دانشکده که در آن زمان دبستان 6 کلاسه دولتی "همت" نام داشت، به این کار اختصاص یافت.

این دانشکده سرانجام در دوم آذرماه 1328 به عنوان اولین مرکز علمی پزشکی توسط مرحوم دکتر زنگنه ، وزیر فرهنگ آن زمان، رسما افتتاح شد و آموزشگاه عالی بهداری نیز با فارغ التحصیل شدن دانشجویان سال آخر منحل گردید .

در این سال دانشکده با 61 دانشجو افتتاح شدو اعضای هیأت علمی آن را یک نفردانشیار و هفت نفر معلم حق التدریس تشکیل می دادند.  متعاقبا در سال 1344 دانشکده دندانپزشکی تأسیس یافت و بالاخره در مهرماه 1350 دانشکده علوم دارویی و تغذیه نیز به دانشگاه مشهد اضافه گردید .

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تغییرات کلی در بافت وزارتخانه ها، در سال 1365 دانشگاه های علوم پزشکی کشور و علوم وابسته به آن از وزارت علوم و آموزش عالی منفک شد و با وزارت بهداری تواما تحت عنوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کار خود ادامه داد و دانشگاه مشهد نیز به تبع آن به تدریج به دو موسسه مستقل به نام های "دانشگاه علوم پزشکی مشهد" و "دانشگاه فردوسی مشهد" شناخته شد که هر یک با مدیریت جداگانه اداره می گردد .

 

2/1 – رسالت ( ماموریت ) اهداف و وظایف اساسی دانشگاه مربوطه را در 10 سطر بیان نمائید .

 

رسالت این دانشگاه تأمین ، حفظ و ارتقاء سلامت آحاد جامعه به مدد پرورش استعدادها از طریق تعلیم و تحقیق، ایجاد امکانات پژوهشی برای افزایش توان علمی تحقیقاتی در زمینه مسایل بهداشتی، درمانی و ارتقاء سطح سلامت استان است .

از آنجا که دانشگاههای علوم پزشکی کشور، خود عهده دار امر آموزش ( علاوه بر رفع نیازهای بهداشتی درمانی جامعه و توسعه امکانات مربوط) می باشند، لذا با تمام توان و استفاده از امکانات و اختیارات باید در جهت نیل به اهداف فوق به پیش روند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این راستا همواره به عنوان یکی از موفق ترین دانشگاههای علوم پزشکی کشور و پیشتاز و مبدع بسیاری از طرح های کشوری مطرح بوده است، به طور نمونه در سال 1367 به عنوان اولین دانشگاه در کشور ، برنامه های آموزش مداوم پزشکی را اجرا نمود و پیش نویس قانون آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم نمود.

این دانشگاه با دارا بودن 7 معاونت و 18 شبکه بهداشت و درمان ، 8 دانشکده ، 28 بیمارستان و 16 مرکز تحقیقاتی ، ( 4 مرکز مصوب وزارت و 12 مرکز مصوب دانشگاه ) و به طور کلی از حیث گستره وسیع ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیش از 5 میلیون نفر جمعیت بزرگترین دانشگاه کشور به شمار می رود.

 

 

 

 

3/1 – ساختار تشکیلاتی ( مرکزی / خارج از مرکز ) دانشگاه مربوطه را ترسیم نمائید.

 

 

در حوزه ستادي رياست دانشگاه به عنوان قائم مقام وزير در استان خراسان رضوي به عنوان مدير ارشد و با هفت حوزه معاونت در کنار هيئت‌امناء و شوراي دانشگاه و هيئت ‌رئيسه که متشکل از رئيس و معاونين دانشگاه شامل معاونين آموزشي ، پژوهشي ، دانشجويي فرهنگي ، درمان، بهداشتي ، غذا و دارو ، توسعه مديريت و منابع و رئيس دانشکده پزشکي مي‌باشد اداره دانشگاه را بعهده دارند . در حوزه رياست دانشگاه واحدهاي گزينش ، حراست ، نهاد نمايندگي ولي فقيه ، روابط‌‌عمومي، اداره ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات ، دفتر امور حقوقي ، ستاد شاهد و ايثارگر ، دفتر امور بانوان ، دفتر امور ايثارگران ، کميسيون نظام وظيفه ، مجمع خيرين سلامت ، مرکز مديريت پيوند اعضاء ، دفتر پيگيري مصوبات سفر رياست محترم جمهوري به استان ، دبيرخانه هيئت‌امناء ، هيات بدوي و تجديد نظر رسيدگي به تخلفات اداري کارکنان ، هيات عالي انتظامي اعضاي هيئت علمي دانشگاه و دفتر رياست انجام وظيفه مي‌نمايند .

 

 

 

 

 

 

 

4/1  - نظام ارتباطات سازمانی و اداری درونی و بیرونی دانشگاه را توضیح دهید .

 

ارتباط برای هماهنگی فعاليتهای گروهی، اجرای وظايف رهبری و انجام وظايف مديريتی لازم است.

ارتباطات عبارت است از فرايند ارسال اطلاعات از طريق يک شخص به شخص ديگر و درک آن توسط شخص گيرنده يعنی انتقال و سهيم شدن در انديشه ها و عقايد و واقعيتها به گونه ای که گيرنده، آنها را دريافت و درک کند

ارتباطات سازماني به سه صورت كتبي،شفاهي و الكترونيكي مي باشد.

1-ارتباطات كتبي:

اغلب ارتباطات سازماني دانشگاهه را تشکیل مي دهد شامل انتقال فرامين، دستورالعملها و بخشنامه ها مي باشد كه از بالا به پايين(مافوق به مادون)يا درخواست هاي پايين به بالا(مادون به مافوق)را شامل مي شود.

2-ارتباطات شفاهي:

 كه بيشتر به صورت درون سازماني مي باشد نيز عبارت است از انتقال اطلاعات از طريق تلفن كه شامل دستورات از مقامات مافوق به مادون يا درخواست هاي افراد مادون از مافوق است.

3-ارتباطات الكترونيكي:

اين نوع ارتباطات زائيده ي هزاره سوم مي باشد و به سرعت و همزمان با رشد شبكه اينترنت  در حال رشد است و شامل اطلاع رساني از طريق پست الكترونيكي مي باشد.

 

 

5/1  - در صورتیکه دانشگاه ذیربط شما دارای سازمانهای وابسته (اقماری) میباشد ضمن ذکر اسامی نظام ارتباطی آنها را با دستگاه اصلی توضیح دهید.

 

این دانشگاه با دارا بودن 7 معاونت و 18 شبکه بهداشت و درمان ، 8 دانشکده ، 28 بیمارستان و 16 مرکز تحقیقاتی ، ( 4 مرکز مصوب وزارت و 12 مرکز مصوب دانشگاه ) و به طور کلی از حیث گستره وسیع ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیش از 5 میلیون نفر جمعیت بزرگترین دانشگاه کشور به شمار می رود. در حوزه ستادي رياست دانشگاه به عنوان قائم مقام وزير در استان خراسان رضوي به عنوان مدير ارشد و با هفت حوزه معاونت در کنار هيئت‌امناء و شوراي دانشگاه و هيئت ‌رئيسه که متشکل از رئيس و معاونين دانشگاه شامل معاونين آموزشي ، پژوهشي ، دانشجويي فرهنگي ، درمان، بهداشتي ، غذا و دارو ، توسعه مديريت و منابع و رئيس دانشکده پزشکي مي‌باشد اداره دانشگاه را بعهده دارند . در حوزه رياست دانشگاه واحدهاي گزينش ، حراست ، نهاد نمايندگي ولي فقيه ، روابط‌‌عمومي، اداره ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات ، دفتر امور حقوقي ، ستاد شاهد و ايثارگر ، دفتر امور بانوان ، دفتر امور ايثارگران ، کميسيون نظام وظيفه ، مجمع خيرين سلامت ، مرکز مديريت پيوند اعضاء ، دفتر پيگيري مصوبات سفر رياست محترم جمهوري به استان ، دبيرخانه هيئت‌امناء ، هيات بدوي و تجديد نظر رسيدگي به تخلفات اداري کارکنان ، هيات عالي انتظامي اعضاي هيئت علمي دانشگاه و دفتر رياست انجام وظيفه مي‌نمايند .

 

6/1 – ارزشهای محوری دانشگاه مربوطه را فهرست نمائید.

 

 

1- بهبود كيفيت مراقبت بهداشتي از طريق تعيين اهداف قابل دستيابي مطلوب به منظور برآورده ساختن استانداردها در سازمان هاي مراقبت بهداشتي.

2- ايجاد يك پايگاه داده قابل مقايسه از معيارها، استانداردهاي نتيجه، فرآيند و ساختار برآورد شده توسط سازمان‌هاي مراقبت بهداشتي.

3- كاهش هزينه هاي مراقبت بهداشتي از طريق تمركز بر كارايي و اثربخشي خدمات.

4- ارائه خدمات آموزشي و مشاوره اي به سازمانهاي مراقبت بهداشتي و متخصصان.

5- بهبود كيفيت و عملكردهاي مطلوب در مراقبت بهداشتي.

6- كاهش مخاطرات مرتبط به حوادث و عفونت هاي بيماران و كاركنان.

7- حفظ و ارتقاء سلامت آحاد جامعه به مدد پرورش استعدادها از طریق تعلیم و تحقیق

8- ایجاد امکانات پژوهشی برای افزایش توان علمی تحقیقاتی در زمینه مسایل بهداشتی، درمانی و ارتقاء سطح سلامت استان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-     آشنایی کارکنان با محل خدمت

 

1/2 – نقش و جایگاه سازمانی واحد محل خدمت را تشریح نموده و وظایف اصلی آن را بیان نمائید.

جايگاه بخش مدارك پزشكي در تشكيلات بيمارستان

بخش مدارك پزشكي يكي از بخش‌هاي مهم بيمارستاني است كه داراي چهار واحد پذيرش، آمار، بايگاني پزشكي و كدگذاري بيماريها و اقدامات درماني مي باشد و زير نظر مستقيم رئيس و مدير يك مركز آموزشي درماني يا بيمارستان فعاليت مي‌كند.

از آنجا كه پرونده هاي پزشكي وضعيت بيمار، طول بستري، بررسي‌هاي انجام شده، درمان اتخاذ شده، سير بيماري و تعامل بين بيمار و پزشك در طول يك دوره درماني را مستند مي كند به عنوان يك عنصر اساسي در كيفيت مراقبت بيمار محسوب مي شود. حتي برخي مطالعات نشان مي دهد كه كيفيت مراقبت ارائه شده توسط پزشكان را منعكس مي‌كند. چرا كه اطلاعات و داده هايي كه توسط بخش مدارك پزشكي توليد مي شود، به منزله چشم و گوش بيمارستان مي باشد و مي تواند به عنوان راهي براي ارزيابي خدمات ارائه شده به بيمار، بكار گرفته شود. پس مي توان نتيجه گرفت كه يك سيستم مدارك پزشكي كارآمد، انجام تحقيق و ارزيابي مراقبت پزشكي را تسهيل مي كند.

مدارك پزشكي در 7 محور ذيل مورد توجه و اهميت قرار مي گيرد

1-  به عنوان اساس برنامه ريزي و اطمينان از ادامه مراقبت از بيمار.

2-  به عنوان ابزار ارتباطي بين پزشكان و ديگر كاركناني سهيم در مراقبت از بيمار.

3-  جهت تهيه مدارك مستند از جريان بيماري و درمان بيمار.

4-  به عنوان اساس مطالعه، بررسي و ارزشيابي.

5-  جهت كمك و پشتيباني قانوني از بيمار، بيمارستان و كاركنان مسؤل.

6-  جهت تهيه اطلاعات براي استفاده در هزينه هاي درماني.

7-  آموزش و پژوهش.

 

2/2 – ضمن ترسیم فرآیند ساختار درونی واحد مربوطه، فرآیندهای اساسی منجر به ارائه خدمت / تولید محصول را فهرست نمایید.

گردش كار پرونده هاي بستري :

1-كنترل پرونده هاي بستري قبل از تحويل به واحد ترخيص : در اين مرحله پرونده ها توسط منشي بخش به واحد بايگاني مدارك پزشكي تحويل داده مي شودو توسط پرسنل مدارك پزشكي كنترل شده و درصورت تكميل ،ممهور به مهر كنترل شدتوسط پرسنل بايگاني (در پشت برگ پذيرش )مي گردد.در صورتيكه اين پرونده ها ناقص باشند ،نوع نقص آن در برگ نواقص پرونده ثبت شده و تحويل منشي جهت رفع نقص مي گردد(اين برگ نيز الصاق پرونده مي گردد). پس از رفع نقص مجدداٌتوسط منشي به واحد بايگاني مدارك پزشكي تحويل مي گرددو مجدداٌتوسط پرسنل مدارك پزشكي كنترل شده و درصورت تكميل ،مهر مي گردد.

  2- تحويل پرونده هاي مهر شده به منشي ها:   در اين مرحله پرسنل بايگاني پرونده هاي بدون نقص را كه ممهور شده اند به منشي بخشها تحويل مي دهند تا منشي آنها را به واحد ترخيص ارائه نمايد.

 3- تحويل پرونده ها از امور مالي :بعد از انجام كارهاي مربوطه به حسابرسي مالي پرونده در امور مالي و بيمه،پرونده ها توسط پرسنل ترخيص به بايگاني مدارك پزشكي تحويل داده مي شود.

 4- سپس پرسنل بايگاني جهت اين پرونده ها سورت داخلي را انجام داده و مجدداٌكنترل نهايي انجام مي پذيرد . درصورت وجود نقص ، برگ نقص به آنها الصاق شده و در دفتر نقص ثبت مي گردد وجهت رفع نقص تحويل منشي بخش مربوطه مي شود .

 5- كنترل سوابق :پرونده هايي كه از ابتدا كامل بوده و ياپرونده هايي كه بعداز تحويل به منشي مجدداٌ رفع نقص شده اندوتحويل مدارك پزشكي شده اند در اين مرحله از لحاظ سيستم كامپيوتري، بررسي سوابق مي گردند تا درصورتيكه بيمار سابقه قبلي داشته باشد ،آن سابقه از بايگاني در آورده شود و اين سابقه جديد به آن الصاق گردد. و درصورت عدم وجود سابقه بطور مجزا پوشه گذاري ميگردد.

 6- مرحله پوشه گذاري :پوشه گذاري بر اساس سيستم COLOR CODING انجام مي پذيرد

7 – فایل کردن پرونده: بر اساس روشهای متداول بایگانی

بعداز پوشه گذاري پرونده به واحد كد تحويل داده مي شود و بعد از كدگذاري مجدداٌ پرونده ها به واحد بايگاني مدارك پزشكي ارسال مي گردند و درنهايت بر اساس سيستم موجود فايل مي شوند.

 

3/2– ویژگیهای کاری حاکم بر واحد ذیربط را توضیح داده، مشخصات همکاران را متناظر با پستهای سازمانی فهرست نمائید

 

کارمند امور اداری با توجه به کار روزمره خود باید نظم، وقت شناسی و دقت عمل را پیشه خود سازد و رعایت امانت را در نامه نگاری ها و نامه های وارده به نحو مطلوب اجرا نماید و در برابر ارباب رجوع محترمانه برخورد نماید و قانون را به طور جدی در همه ابعاد بکار بندد.

در خدمات اداری یکی از عناصر سازنده مجموعه کارهای اداری کارمند امور اداری است. کار در اداره کار در یک مجموعه است که افرادی در کنار یکدیگر اهداف سازمان را پی گیری می کنند و می توانند با عدم مسئولیت پذیری به یکدیگر و به کل مجموعه خسارت وارد کنند. پس بنابراین شما باید مسئولیت پذیر، وقت شناس، حوصله گزارش نویسی و اراسل نامه، مطالعه مستمر و دقیق گزارشات و نامه های ارسالی را داشته باشید. بعلاوه شما باید وقت شناس و مخاطب شناس خوبی باشید به ارباب رجوع احترام بگذارید و برای کار و وقتش احترام فراوان قائل باشید. و در کوتاه کردن کارهای ارباب رجوع نهایت اهتمام را بورزید.

3-    آشنایی کارکنان با شغل مورد تصدی خود

 

1/3 – مهمترین وظایف / مسئولیتها و اختیارات شغل مورد تصدی خود را بیان نمائید.

 

مدارك پزشكي عبارت است از دليل قابل مشاهده‌اي از آنچه كه در بيمارستان انجام يافته و سندسازي به موقع در مورد اقدامات بهداشتي و درماني كه براي بيماران انجام شده است.لذا هر گونه تصمیم گیری در زمینه ادامه درمان و امور وابسته به صورتحساب از طریق مدارک پزشکی انجام میشود.

اهميت بايگاني:

همانطور كه افراد براي اخذ تصميم بايستي از حافظه خود كمك بگيرند يك سازمان براي انجام فعاليت هاي آتي و برنامه ريزي هاي آينده به بايگاني كه به عنوان حافظه محسوب مي شود نياز دارد.

دليل نگهداري اسناد و مدارك در بايگاني مراجعه و دسترسي به آن است.

هر سازمان به 2 دليل نيازمند مراجعه به اسناد موجود در بايگاني است:

1- اثبات فعاليت هاي انجام شده توسط آن سازمان در گذشته.

2- بدست آوردن اطلاعات براي اقدامات آينده.

لذا در واحد بايگاني توسط كادر واحد مذكور بايد مدارك پزشكي تنظيم، تكميل و مرتب گردد. در بررسي پرونده وجود كليه اوراق مربوط به اقدامات خاصي كه جهت بيمار در آن مركز درماني انجام يافته است تثبيت و با سيستمي مناسب نگهداري مي گردد؛ تا امكان دستيابي به حداكثر اطلاعات در حداقل زمان در بيمارستانها و مراكز بهداشتي و درماني مقدور شود.

 

2/3  -  روش پاسخگویی، همکاری و هماهنگی در رابطه با شغل مورد تصدی خود را بیان نمائید.

 

 

3/3 -  شرائط احراز و مسیر ارتقاء شغلی در مورد شغل مورد تصدی را توضیح دهید.

 

شرط اصلی در احراز شغل مسئولیت بایگانی دارا بودن مدرک لیسانس در رشته مدارک پزشکی و نیز دارا بودن مدرک 7 مهارت از سازمان فنی و حرفه ای و تسلط کامل به انواع روشهای بایگانی میباشد.

 

 

 

 

4/3  -  روش ارزیابی عملکرد شغل مورد تصدی شما چگونه است؟ آثار و پیامدهای ارزیابی را توضیح دهید.

 

خدمات مدارك پزشكي به عنوان يكي از خدمات شاخص در علوم بهداشتي و پيراپزشكي، در جهت نشان دادن راندمان كاري، كيفيت و كميت درمان بيماران، محك با ارزشي بشمار مي‌رود كه مي‌تواند ابزار نيرومندي در جهت اعتلاي كمي و كيفي سيستم‌هاي بهداشتي باشد.

ارزيابي  بخش مدارك پزشكي درباره :

1- مطلوبيت عوامل درونداد ( كارمندان، فضا و تجهيزات، رياست بخش, برنامه كار و غيره ...).

2- فرآيند (عملكرد هاي شغلي افراد و غيره).

3- برونداد (اطلاعات دسته بندي شده).

4- نتيجه آن بهبود امور (عرضه خدمات تخصصي به جامعه) خواهد بود.

معيار هاي ارزيابي :

انتخاب معيارها براي اينكه ارزيابي مناسبي از سيستم مراقبت بهداشتي بعمل آيد گام مهمي در فرآيند ارزيابي است. براي انتخاب معيار معني دار، ارزياب بايد:

1- چرخه حيات سيستم را بداند

ارزيابي بر اساس چرخه حيات سيستم دو مرحل دارد:

الف) ارزيابي تكويني: در مرحله ابتدايي چرخه حيات سيستم رخ مي‌دهد و معمولاً بر فرايند متمركز است تا محصول. طي فاز( دورة) ايجاد و توسعه سيستم اجرا مي شود و به ايجادكنندگان و توسعه دهندگان سيستم پيش از استفاده از سيستم بازخورد داده مي‌شود.

ب) ارزيابي تلخيصي: نتايج يا تاثير برنامه را ارزيابي مي‌كند. ارزيابي تلخيصي تا زماني از اجراي سيستم نگذشته باشد امكان پذير نيست و هنگامي كه يك برنامه اجرا مي‌شود رخ مي‌دهد. هدف (مي‌خواهيم بدانيم كه در نتيجه اجراي برنامه چه حاصل شده است).

2- بداند چه سوالاتي بايد پرسيده شود.

3- بايد از ويژگي هاي مطلوب يك سيستم مراقبت بهداشتي آگاهي كافي داشته باشد.

4- بداند افراد ذينفع در سيستم چه كساني هستند.

5- از چه شيوه اي استفاده مي شود.

6- محدويت هاي زماني و مالي بايد در نظر گرفته شود.

 

5/3- مهارتهای اصلی مورد نیاز در انجام وظائف خود را بیان نمائید.

 

آشنايي با سيستم هاي نامگذاري وطبقه بندي بيماريها- آشنايي با سيستمهاي طبقه بندي بين المللي بيماريها -  نحوه كدگذاري مدارك پزشكي-  معرفي چگونگي ذخيره وبازيابي اطلاعات مندرج در پرونده هاي پزشكي از طريق كدگذاري – استفاده از كدگذاري جهت استفاده در اهداف تحقيقاتي وپژوهشي -   آشنايي با تطبيق ICD در امريكا ومعرفي سيستمهاي طبقه بندي رايج در آمريكا- آشنايي با وسايل مورد نياز بايگاني وشناخت ساختار كلي ICD وسه جلد آن -  توضيح كليه اصول وقواعد ودستورالعملهاي كدگذاري- علائم – اختصارات وآموزش كدگذاري

تسلط کامل به علوم رایانه به ویژه 7 مهارت و IT

تسلط کامل به انواع روشهای بایگانی از قبیل میدل و ترمینال دیجیت

تسلط به حروف الفبا جهت کار کردن با اندکس

تسلط به فرمولهای آمار بیمارستانی

تسلط به اصطلاحات پزشکی جهت کدگذاری پرونده های پزشکی

 

6/3 – مهمترین نیازهای شغلی آموزشی شغل مورد تصدی را فهرست نمائید.

 

1) مروری بر اصول بایگانی2) تعریف بایگانی تخصصی وموارد استفاده از آن در بیمارستان3) استفاده از جدیدترین تجهیرات ولوازم در بایگانی های پزشکی4) ایجاد سالن مطالعه جهت بازخوانی مدارک پزشکی5) نحوه کامپیوتریزه کردن کارت اندکس های (کد پزشکان بیماری- جراحی)6) روش بایگانی آمار بیمارستانی وطریقه کامپیوتریزه کردن آن7) طریقه حفظ وحراست پرونده های پزشکی8) روش فهرست نویسی پرونده های بالینی جهت استفاده اطلاعات داخل پرونده به منظور تحقیق – آموزش- پژوهش9) بایگانی تخصصی بیمارستانها در ارتباط با رادیولوژی- اسکن ها10) پرونده های ناقص وطریقه اصلاح آنها11) طرز بایگانی پرونده های راکدونحوه جمع آوری آن جهت استفاده تحقیقاتی12) طرز استفاده از میکرو فیلم ومیکرو فیش در بایگانی پزشکی و مروري بركدگذاري بيماريها و  معرفي خصوصيات كتاب ICD (جلد دوم ) ICD-10 - نحوه كدگذاري حالات مختلف دوران بارداري ، زايمان ودوره بعد از زايمان -  يادآوري و مرور نحوه كدگذاري نئوپلاسم ها ، جداول مربوطه ، خصوصيات وقوانين كدگذاري نئو پلاسما ، معرفي ونحوه كدگذاري M كدها با ذكر مثالهاي مناسب-  يادآوري و مرور نحوه كدگذاري  مسموميتها واثرات زيان بار داروها با ذكر مثالهاي مناسب-  نحوه كدگذاري آسيبها ، اثرات بعدي وعوارض همراه با ذكر مثالهاي مناسب از شكستگيها ، سوختگي ها ، زخم باز واثرات بعدي وعوارض مختلفمعرفي ونحوه كدگذاري علل خارجي آسيبها ومسموميتها -آموزش دستورالعملهاي كددهي به بيماريهاي كليوي ودستگاه گردش خون وكاربرد آنها در مثالهاي عملي بدیهی است که دوره های باز آموزی در زمینه های مختلف رشته مدارک پزشکی از قبیل کدگذاری، بایگانی،آمار و نیز علوم رایانه و ... و برگزاری سمینارهای آموزشی در ارتقا سطح بازدهی موثر میباشد .

[ بیستم شهریور 1389 ] [ 19:31 ] [ نویسنده:پورمحمدآموزگارپایه سوم ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آن علم که نافع است آموختنی است/هرسکه که رایج است اندوختنی است/آن زنده که کاری نکند مرده به است/هرشاخه که باری ندهد سوختنی است...
نشاني از تو ندارم اما نشاني ام را براي تو مي نويسم: درعصرهاي انتظار،به حوالي بي کسي قدم بگذار! خيابان غربت را پيدا کن و وارد کوچه پس کوچه هاي تنهايي شو! کلبه ي غريبي ام را پيدا کن، کناربيدمجنون خزان زده و کنارمرداب ارزوهاي رنگي ام! درکلبه را باز کن و به سراغ بغض خيس پنجره برو! حرير غمش را کنار بزن! مرا مي يابي رهگذري بودم که ميگذشت...

سهم من از چشمان تو صداقت و پاکی است و این سهم کمی نیست که خدا برایم در نظر گرفته است . خدا کند هیچ گاه مدیون نگاهت نشوم خدا کند آن گونه که شایسته است تو را راهنما باشم . خدا کند معلم خوبیها باشم .کودکم برایم دعاکن.

پدرم مادرم معلمم

ذهن من باغچه است گل در آن باید کاشت

گر نکاری گل علف هرز در آن می روید

زحمت کاشتن یک گل سرخ

کمتر از برداشتن هرزگی آن علف است

گل بکاریم بیا تا مجال علف هرز فراهم نشود

بی گل آرایی ذهن

آدم آدم نشود


برای استفاده از تمام مطالب این وبلاگ به آرشیو مطالب در هر ماه مراجعه نمایید.

استفاده ازمطالب این وبلاگ باذکرمنبع بلامانع است.

لطفانظریادتون نره...

ایمیل ما:amozesheasas@yahoo.com

مدیروبلاگ:پورمحمد(آموزگارپایه سوم)
امکانات وب
 لوگوي وبلاگ دبستانی ها(شهربیرم)

 كد لوگوي وبلاگ دبستانی ها(شهربیرم)






Powered by WebGozar




ابزار پرش به بالا

 لوگوي وبسایت پاقلات سرزمین نخلهای استوار
TEXT
?

?

?

TEXT
وبلاگ سربازی در دبستان یاسر یعقوبی معلم چهارم
وبلاگ دبستان غنی ورزنه

بابا نان داد

یادداشت های یک معلم ابتدایی


 تلالوء اندیشه


 بهار کودکی

Create your flash banner free online

.

[بیرم کبیر [ اخبار روزانه بیرم

كد موس

 تکمیل فرم اطلاعات کل پرسنل استان فارس